Tekstgrootte
Creatieve ontwikkeling Ieder kind heeft z’n eigen lievelingsvakken op school. Sommige kinderen zijn dol op rekenen, andere houden weer veel van aardrijkskunde en willen alles over de wereld weten. Weer andere kinderen tekenen of knutselen graag en hebben continu nieuwe ideeën om van alles en nog wat te maken. Door creatief bezig te zijn, ontwikkelen kinderen ook hun creatief denken. Op onze school besteden we veel aandacht aan creatieve ontwikkeling. Er wordt in alle groepen aandacht besteed aan zang en muziek door een vakleerkracht. En naast de ‘gewone’ teken- en handvaardigheidslessen, hebben we voor de groepen 3 en 4 expressie-activiteiten en voor de bovenbouw de zogenoemde ‘CREAMIDDAG'. De creamiddag is een groepsdoorbroken werkvorm waarbij de kinderen, gedurende een periode van minimaal 4 weken, gezamenlijk werken aan verschillende soorten handvaardigheid, textiele werkvormen en techniek. Binnen dit tijdsbestek bieden wij de leerlingen meerdere uitdagende opdrachten aan. Soms zijn dit opdrachten waaraan de leerlingen maar een enkele les werken en soms zijn dit opdrachten die uitgesmeerd worden over meerdere lessen. Voorbeelden van opdrachten die wij aanbieden zijn: borduren, figuurzagen, papier maché, maak je eigen flipperkast, maak je eigen tandpasta/gel en elektriciteit. Door de leerlingen van groep 5 t/m 8 met elkaar te mengen, willen wij het leren van en met elkaar stimuleren.
|